ارائه روش های خانگی لوله بازکنی

لوله باکنی در تهران بدون کثیف کاری با پشتیبانی چندماهه

ارائه روش های خانگی لوله بازکنی

لوله باکنی در تهران بدون کثیف کاری با پشتیبانی چندماهه

ارائه روش های خانگی لوله بازکنی

لوله بازکنی تضمینی، شبانه روزی و بدون تعطیلی
رفع نم و رطوبت
رفع بوی بد فاضلاب
تخلیه چاه فاضلاب
تشخیص محل نشتی لوله بدون تخریب

  • ۱
  • ۰

یکی از عناصر اصلی یک سیستم زهکشی مدرن، چاه فاضلاب است. ما اغلب با دریچه هایی از این سازه ها روبرو می شویم، حتی اگر فقط در خیابان های شهر قدم بزنیم. اما همچنین در سیستم فاضلاب مستقل، که مالک خصوصی در سایت خود تجهیز می کند، از چاه ها نیز استفاده می شود.

پیشنهاد می کنیم با طبقه بندی چاه های ارائه شده توسط ما برای سیستم های فاضلاب آشنا شوید. تقسیم آنها به انواع با توجه به هدف کاربردی و مواد مورد استفاده در ساخت انجام شد. این مقاله به درک انواع و انتخاب گزینه مناسب کمک می کند. ضمن اینکه اگر به خدمات تخلیه چاه نیاز داشته باشید می توانید با ما تماس بگیرید.

 

چرا به چاه فاضلاب نیاز داریم؟

فاضلاب یکی از ویژگی های ضروری زندگی متمدن است. و فرقی نمی کند که در مورد زندگی یک شهر صنعتی بزرگ باشد یا یک خانواده فردی که در یک کلبه روستایی زندگی می کند. از طریق این ارتباط زباله هایی تخلیه می شود که دفع آنها در صورت عدم وجود آنها مشکل بزرگی خواهد بود.

سیستم های فاضلاب مانند هر سازه دیگری نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. وضعیت آنها باید نظارت شود: عملکردهای عملیاتی را حفظ کنید، به طور دوره ای تعمیرات مداوم را انجام دهید.

اگر سیستم مسدود شود، ممکن است مداخله اضطراری لازم باشد. برای اطمینان از تمام این فرآیندها چاه فاضلاب مورد نیاز است.

اگر به نظر شما می رسد که دریچه هایی که با آنها وجود چاه در خیابان را تعیین می کنیم به طور تصادفی قرار گرفته اند، اینطور نیست. سیستم اگو شهری "شبکه ها و سازه های فاضلاب. وجود دارد که استانداردهای مربوط به تعداد و مکان چاه ها، انواع آنها، فناوری ترتیب و همچنین الزامات نگهداری سیستم های فاضلاب را تعریف می کند.

طبقه بندی چاه های فاضلاب

سازه های مربوط به چاه های فاضلاب با توجه به اصطلاحات فنی به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

این تقسیم بندی بسته به اینکه از چه ویژگی های طبقه بندی استفاده خواهیم کرد انجام می شود. به عنوان مثال، می توانید چاه ها را بر اساس مواد ساخت، بر اساس هدف یا روش ساخت آنها تقسیم کنید.

علائم طبقه بندی زیر و انواع مربوط به چاه های فاضلاب مدرن وجود دارد. اولین مورد بر روی محیط زیست ساخته شده است که حمل و نقل آن توسط سیستم فاضلاب انجام می شود.

شبکه های زهکشی که بر روی آنها چاه های فاضلاب نصب شده است برای انتقال فاضلاب با ترکیبات مختلف و درجه تهاجمی طراحی شده اند که عبارتند از:

چاه فاضلاب خانگی

اینها شامل آبهایی است که در نتیجه اختلاط با زباله و زباله تغییر ترکیب داده اند. بسته به آلاینده های تشکیل دهنده به دو دسته خانگی و مدفوعی تقسیم می شوند.

 

چاه فاضلاب صنعتی

از جمله آبهایی که در نتیجه آلودگی به زباله های صنعتی، ترکیب مکانیکی و شیمیایی را تغییر داده اند. ممکن است بخواهید در خصوص هزینه تخلیه چاه سپتیک اطلاعاتی کسب کنید.

جوی

اینها شامل آب هایی است که در نتیجه ذوب فعال بارش های زمستانی، سیل و آب باران ایجاد شده اند.

علاوه بر انواع فاضلاب ذکر شده، سیستم فاضلاب جریان های جمع آوری شده توسط سیستم زهکشی را دریافت می کند که وظیفه آن تخلیه قلمرو یا تخلیه آب های زیرزمینی از سازه های ساختمانی زیرزمینی است.

چاه های سیستم های فاضلاب بر اساس مواد ساخت به زیر تقسیم می شوند:

 

  • آجر. زمانی آجر ماده ای بود که اغلب برای ساخت چاه استفاده می شد، اما با گذشت زمان، سازه های آجری کمتر و کمتر می شوند.
  • بتن سازه های بتنی - امروزه یک نسخه سنتی از مواد برای چاه فاضلاب است.
  • پلاستیک بدیهی است که ترکیبات با پایه پلیمری مواد آینده هستند، این اوست که روزی جایگزین آجر و بتن خواهد شد.

سازه های چاه پیش ساخته پلاستیکی یا کامپوزیت سبکی را جذب می کنند و نصب آسانی دارند. از مقاومت در برابر تأثیرات شیمیایی در طول تماس طولانی مدت با محیط های تهاجمی خوشحال است. آنها نوسانات شدید و صاف دما را تحمل می کنند، اصلا آب را عبور نمی دهند و جذب نمی کنند.

 

سیستم های فاضلاب به دو دسته آلیاژی و صادراتی تقسیم می شوند. اولی فاضلاب را به تصفیه خانه ها، تاسیسات یا میدان های تخلیه منتقل می کند. دومی فقط پساب ها را برای پمپاژ و حذف بعدی جمع آوری می کند. چاه های موجود در هر دو نوع سیستم عملکردهای یکسان و متفاوت را انجام می دهند.

با توجه به مسئولیت های عملکردی آنها، آنها به موارد زیر تقسیم می شوند:

انباشته. برای جمع آوری پساب برای استخراج و حذف بعدی استفاده می شود. طبیعتاً در شبکه های فاضلاب صادراتی در حال ساخت هستند.
گردآورنده. طراحی شده برای جمع آوری فاضلاب از چندین شاخه فاضلاب و هدایت آنها به مخزن ذخیره، تصفیه خانه فاضلاب یا به مزارع تخلیه. آنها هم در شبکه های آلیاژی و هم در شبکه های شاخه صادراتی مرتب شده اند.
فیلتر کردن. از آنها برای دفع کسر مایع پساب ها به روش طبیعی استفاده می شود. آنها نقش تصفیه خانه های فشرده فاضلاب را ایفا می کنند که رها شده از آلودگی های زیست محیطی را به خاک یا بدنه های آبی منتقل می کنند. به طور انحصاری با نوع آلیاژی فاضلاب همراه است.
دیده بان ها آنها در بخش های جمع کننده بیش از 50 متر و همچنین در تمام نقاط عطف و اتصالات گره ای بزرگراه ها ساخته می شوند. برای نظارت بر عملکرد سیستم فاضلاب، برای عملیات تمیز کردن و تعمیر دوره ای مورد نیاز است. آنها در هر دو نوع فاضلاب مرتب می شوند.
سرریز. آنها در مناطقی با افت شدید ارتفاع راضی هستند. دلایل ساخت و ساز شامل اطمینان از رهاسازی عمیق در بدنه آبی و نیاز به ترمز پساب در بخش هایی از خط لوله با شیب زیاد است. ممکن است هم در فاضلاب صادراتی و هم در فاضلاب های سیل زده وجود داشته باشد.

طبقه بندی منهول ها بسیار پیچیده تر است. ما در این مورد کمی پایین تر صحبت خواهیم کرد و اکنون انواع مختلف چاه ها را با جزئیات بیشتری در نظر خواهیم گرفت.

 

چاه فاضلاب جذبی

چاه جذبی یک چاه فاضلاب بزرگ است که تمام فاضلاب یک خانه خصوصی به آن جریان می یابد. اندازه مورد نیاز این ساختمان با توجه به تعداد افراد ساکن در خانه و میزان آبی که آنها استفاده می کنند تعیین می شود.

به طور معمول، یک چاه ذخیره سازی در پایین ترین قسمت ساختمان قرار می گیرد. این زاویه شیب مورد نظر را فراهم می کند و به زهکش ها اجازه می دهد تا به طور خود به خود تحت تأثیر گرانش در طول لوله فاضلاب حرکت کنند.

این سازه اغلب از حلقه های بتن آرمه گچ کاری شده ساخته می شود. برای همین منظور می توانید از ظرف پلاستیکی کارخانه ای استفاده کنید.

چاه پلاستیکی هم در نصب و هم در عملیات راحت است. البته در حین نصب، دانش و مهارت نیز باید داشته باشید، اما نصب آن آسانتر از کار با آنالوگ بتنی است. سازه بتنی نباید دارای شکاف باشد، در غیر این صورت ممکن است زباله های مایع از طریق درزهای نشتی نشت کرده و پخش شوند. 

نکته دیگر برای دریافت و دفع نسبی پساب ها، فیلتر چاه است. فاضلاب نیز با نیروی جاذبه به داخل آن می رود، اما تا زمانی که حمل و نقل نشود در مخزن آب بندی شده باقی نمی ماند، بلکه به خاک زیرین منتقل می شود و از نوعی فیلتراسیون عبور می کند.

چاه های فیلتراسیون بدون کف به معنای معمول ساخته می شوند. در پایه آن، یک فیلتر طبیعی چند لایه و چند مرحله ای از شن و ماسه از بخش های مختلف چیده شده است.

برای ساخت سازه های فیلتر، آجرکاری یا حلقه های بتنی نیز اغلب استفاده می شود، اما قطر آنها، به عنوان یک قاعده، کوچکتر است. طراحی این چاه از این جهت متفاوت است که فاقد کف است. خود ساختار با ماسه درشت یا شن پوشیده شده است.

 

عملکرد و ویژگی های منهول

به منظور نظارت بر وضعیت سیستم فاضلاب و رفع به موقع مشکلات ناشی از آن، مشاهده چاه های فاضلاب ضروری است. بنابراین، آنها در مکان هایی قرار می گیرند که احتمال خرابی سیستم وجود دارد.

آنها باید در چنین مکان هایی حضور داشته باشند:

  • جایی که شیب خط لوله یا قطر آن تغییر می کند، که میزان حرکت فاضلاب و عرض جریان را تعیین می کند.
  • جایی که جریان تغییر جهت می دهد.
  • جایی که شاخه های جانبی به خط لوله اصلی متصل می شوند.
  • جایی که باید نظارت کنید، علیرغم اینکه پیش نیازهای خاصی برای خرابی ها رعایت نمی شود.
  • سازه های رصدی معمولاً در یک خط مستقیم با رعایت فاصله 15 متری بین چاه ها قرار می گیرند. اگر در مورد یک خانه خصوصی صحبت می کنیم، اولین چاه دید باید در فاصله کمتر از 3 متر، اما نه بیشتر از 12 متر از خانه باشد.

وظیفه اصلی این چاه ها هنوز رفع گرفتگی ناشی از آن نیست، بلکه پیشگیری از آن است. هنگامی که سیستم فاضلاب مسدود می شود، جریان برگشت فاضلاب امکان پذیر است. برای جلوگیری از این اتفاق، کارشناسان توصیه می کنند که در اولین ساختار دید یک سوپاپ در نظر گرفته شود که در صورت گرفتگی، لوله اگزوز بسته می شود.

چاه های مشاهده نیز به چندین زیرگونه تقسیم می شوند.

تغییر جهت جریان:

Nodal آنها در بالای واحد نصب می شوند، یعنی در محلی که شاخه های جانبی به خط لوله اصلی متصل می شوند. در عین حال، نمی توان بیش از یک لوله ورودی و سه لوله خروجی در سینی ساختمانی وجود داشته باشد.
روتاری. چنین سازه هایی در بالای محل چرخش خط لوله قرار دارند. قانونی وجود دارد که بر اساس آن زاویه چرخش نباید کمتر از 90 درجه باشد.
چرخش باید با گرد کردن صاف انجام شود که شعاع آن می تواند از یک تا پنج قطر لوله ورودی باشد.

سازه های جریان مستقیم در مکان هایی که هیچ تغییری در جهت جریان و انشعاب ها وجود ندارد:

کنترل. این چاه ها در مکان هایی نصب می شوند که فاضلاب به فاضلاب تخلیه می شود. با کمک آنها، کیفیت تمیز کردن انجام شده نظارت می شود.
گرگرفتگی. برای شستشوی آن در ابتدای شبکه قرار می گیرند.
خطی آنها برای بازرسی دوره ای پیشگیرانه شبکه ها و برای تمیز کردن آنها استفاده می شوند.
گاهی اوقات با کمک یک ساختار، نه یک، بلکه چندین کار را می توان به طور همزمان حل کرد. علیرغم فراوانی عملکردهایی که به این سازه ها اختصاص داده شده است، همه چاه های مشاهده تقریباً یکسان چیده شده اند.

آنها دارای پوشش منهول، گردن ورودی، شفت چاه، محفظه کار و پایین - خطوط لوله خروجی و ورودی هستند که برای تسهیل روند تشخیصی به طور ویژه در اینجا متصل شده اند.

بتن مسلح معمولاً ماده ای برای ساخت چاه های بازرسی است، اما اخیراً ظروف پلاستیکی تقاضای زیادی دارند. نصب چنین سازه هایی در زمین انجام می شود. آنها به اجزای اتصال خط لوله فاضلاب تبدیل می شوند.

اگر این ساختار مشاهده در کلبه های تابستانی انجام شود، برخی از صنعتگران لوله های فاضلاب با قطر بزرگ را برای چنین اهدافی تطبیق می دهند. به طور معمول، چنین طراحی با وظایفی که به خاطر آن ساخته شده است، مقابله می کند.

برای نگهداری سیستم های زهکشی و فاضلاب طوفانی، چاه های بازرسی نیز تعبیه شده است که انواع و ویژگی های نصب آنها را می توانید در مقاله محبوب دیگری در سایت ما بخوانید.

 

ویژگی های گونه های دیفرانسیل

وظیفه اصلی چاه های فاضلاب از نوع دیفرانسیل تغییر ارتفاع و تنظیم سرعت جریان می باشد. این سازه ها می توانند طراحی نسبتاً متنوعی داشته باشند.

چاه های سرریز فاضلاب در آنجا نصب می شود:

جایی که عمق خط لوله ورودی کاهش می یابد.
در مواردی که خطر تغییر شدید در سرعت جریان وجود دارد.
جایی که یک تقاطع بزرگراه از سازه های زیرزمینی وجود دارد.
جایی که این چاه آخرین چاه در طول مسیر حرکت پساب ها قبل از ریختن آنها به مخزن است. چنین ساختاری ممکن است دارای یک خروجی سیلابی باشد.
با توجه به وظایف متنوعی که به این سازه ها محول می شود، ساختار داخلی این چاه های فاضلاب می تواند راهکارهای طراحی متفاوتی داشته باشد.

با توجه به نوع تفاوت، طرح ها به موارد زیر تقسیم می شوند:

لوله ای، که در پایه آن یک لوله عمودی لزوما وجود دارد.
آبشار - ساختارهای چند مرحله ای از نوع معدن برای کاهش سرعت جریان.
با مشخصات کاربردی، داشتن یک سینک آب در پایین دست.
مجهز به دیوار تخلیه آب؛
جریان های سریع بخش های کوتاهی از خط لوله هستند که در یک شیب قابل توجه نصب می شوند.

آخرین مورد از این چاه ها همچنین می تواند در فاضلاب مستقل مورد استفاده قرار گیرد، در صورتی که حجم رواناب به اندازه کافی زیاد نباشد تا از تمیز کردن لوله های فاضلاب اطمینان حاصل شود.

نوع دیگری از چاه های سرریز وجود دارد که در آن بخش هایی از شبکه فاضلاب نصب می شود که مواد خطرناک یا انفجاری آتش سوزی می توانند وارد یا تشکیل شوند.

چنین چاه هایی مجهز به قفل آب هستند. ویژگی چنین ساختارهایی این است که سطح جریان در اینجا در جهت مخالف تغییر می کند: به جای کاهش، افزایش می یابد.

این اثر با استفاده از یک دوربین مخصوص ایجاد می شود که در آن تجمع اولیه پساب ها اتفاق می افتد. در مواقع اضطراری شیر آب از گسترش آتش جلوگیری می کند.

این چاه ها از چه چیزی ساخته شده اند؟

بسیاری از همشهریان ما مطمئن هستند که تمام چاه های فاضلاب از بتن ساخته شده است. و تقریبا درست می گویند.

معمولاً از حلقه های بتن مسلح برای ساخت چاه هایی استفاده می شود که در خطوط شبکه فاضلاب شهری مرکزی قرار دارند. فقط گاهی از مکعب ها یا دال های یک بتن برای همان هدف استفاده می شود.

تولیدکنندگان کالاهای مدرن به طور فعال بر تولید محصولات پلیمری تسلط دارند که از همه نظر نسبت به آنالوگ های بتن مسلح برتری دارند. به تدریج، اگرچه نه به آن سرعتی که ما می خواهیم، ​​اما آنها بازار روسیه را فتح می کنند. اما در حالی که سازه های پلیمری در کاربرد محدود هستند، سازه های بتنی همچنان موقعیت های رهبری خود را برای مدتی حفظ خواهند کرد.

چاه های بتن مسلح

هنگامی که هنجارها و قوانینی ایجاد شد که تا به امروز روند ایجاد شبکه های فاضلاب را تنظیم می کند ، هیچ کس در مورد پلیمرهای با مقاومت بالا نشنید.

و تا به امروز، تمیز کردن فاضلاب را می توان به صورت دستی انجام داد. یکی از کارگران به داخل چاه فرود می آید تا سیم را به سمت گرفتگی که رخ داده است فشار دهد، در حالی که دستیاران او در بالا انتهای دوم آن را می چرخانند.

چاه برای انواع فاضلاب از نظر عمق و اندازه متفاوت است. با توجه به این ویژگی ها به انواع سرویس و بازرسی تقسیم می شوند. اولین نیاز به غوطه ور شدن در کارکنان. وضعیت سلامتی و فنی دومی را می توان از سطح زیر نظر داشت.

اندازه‌های استاندارد چاه‌های سرویس‌دهی شده به‌گونه‌ای محاسبه می‌شد که فرد نه تنها بتواند در آن جا شود، بلکه کار کند. اندازه ساختار 700 میلی متر حداقل است. یک سری از اندازه های استاندارد 1000، 1250، 1500 و 2000 میلی متر ادامه دارد. این استانداردها در زمان ما حفظ شده است.

با در نظر گرفتن این اندازه های هنجاری، صفحات گرد نیز تولید می شود که به عنوان پایه یا طبقه بالایی با سوراخ برای دریچه به قطر 700 میلی متر استفاده می شود. بنابراین، اجزای یک چاه بتن مسلح استاندارد عبارتند از:

پایه یا پایین به شکل دایره یا مستطیل؛
حلقه هایی که شفت را تشکیل می دهند؛
سقف بالایی با یک سوراخ گرد برای دریچه؛
پوشش منهول پلیمری یا چدنی.
شکل گرد با این واقعیت توضیح داده می شود که سازه ای با چنین هندسه ای به بهترین وجه در برابر خاک اطراف مقاومت می کند.

سازنده از قبل نمی داند کجا و چگونه از آنها استفاده می شود. عناصر بتن مسلح، بنابراین، آنها به شکل استاندارد و یکنواخت ساخته می شوند و فقط با قطعات تعبیه شده - لولاها ارائه می شوند که قرار است در فرآیند نصب استفاده شوند.

برای اینکه خط لوله را وارد چاه کنید، در حلقه بتن آرمه پایینی باید سوراخی ایجاد کنید و سینی شکل مورد نیاز خود را در صفحه زیرین نصب کنید. این طراحی اساس منهول ها و حتی چاه ها را تشکیل می دهد که در آنها می توان دستگاه را با در نظر گرفتن ویژگی های طراحی یک مدل خاص تا حدودی مدرن کرد.

ارتفاع چاه بستگی به تعداد حلقه های استاندارد و اضافی دارد که در فرآیند ساخت آن استفاده می شود. برای اینکه حلقه بعدی تا حد امکان محکم به حلقه قبلی نصب شود، لازم است حلقه های نصب اضافی را بردارید. تمام ترک های سازه باید با سیمان پوشانده شود.

از آنجایی که چنین اقداماتی هنوز قادر به ارائه سطح نرمال ضد آب نیست، فاضلاب از یک چاه بتن مسلح خاک را آلوده می کند، در حالی که آب های زیرزمینی، برعکس، به چاه نفوذ می کنند و به سرریز آن کمک می کنند.

محصولات پلیمری برای بازرسی
چاه های ساخته شده از پلیمرهای مدرن سطح جدیدی از آزادی را در اختیار طراحان فاضلاب قرار داده است.

انقلاب فنی که به دلیل آن مجتمع های سیار به وجود آمد، به موقع رسید. با کمک آنها، تعمیر و نگهداری خطوط لوله فاضلاب می تواند بدون مشارکت افرادی که در چاه ها فرو می روند، انجام شود.

و این بدان معنی است که اندازه چاه ها را نمی توان برای یک مرد بالغ سفارشی کرد. می توانید یک سازه حجیم را با یک دستگاه فشرده تا قطر 300 میلی متر جایگزین کنید. یکی دیگر از مزایای محصولات پلیمری وزن کم آنهاست. اندازه چنین چاهی را می توان دقیقاً با نیازهای یک شبکه فاضلاب خاص تنظیم کرد.

چاه های پلیمری مدرن را می توان بر اساس معیارهای مختلف طبقه بندی کرد. شفت چاه ممکن است در ماده ای که از آن ساخته شده است متفاوت باشد. آنها می توانند صاف، راه راه و ترکیب شوند.

به نوبه خود، شفت های صاف و موجدار می توانند تک جداره و دو جداره باشند. علاوه بر این، طراحی خود چاه می تواند تلسکوپی باشد، یعنی جمع شونده.

در ابتدا مدل‌های پلیمری از دو قسمت گردن و سینی ساخته می‌شدند. در حال حاضر مدل های جریان مستقیم برای سازه های جریان مستقیم نیز ارائه شده است.

مزیت بزرگ محصولات پلیمری ضد آب بودن کامل شفت آنها است. این امر به چنین امکاناتی یک مزیت مطلق می دهد که به مرور زمان آنها را در اولویت بازار محصولات ساختمانی قرار می دهد.

چاه های پلاستیکی مدرن نه تنها نسبت به همتایان بتن مسلح خود جذاب تر به نظر می رسند، بلکه وزن کمتری دارند و ضدآب بهتری نیز دارند. آینده البته از آن آنهاست.

بدون سیستم فاضلاب، تصور زندگی یک جامعه متمدن غیرممکن است. و بدون فاضلاب انواع مختلف، هیچ سیستم فاضلاب واحدی نمی تواند کار خود را انجام دهد. اکنون ایده ای دارید که این سازه ها چگونه هستند، چگونه ساخته می شوند و چه موادی ساخته می شوند.

در روند آشنایی با مطالبی که پیشنهاد دادیم سوالی دارید؟ آیا اطلاعات مفیدی وجود دارد که بخواهید با بازدیدکنندگان سایت و با ما به اشتراک بگذارید؟ لطفا در کادر زیر بنویسید

  • ۰۱/۰۶/۰۵

تخلیه چاه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی