ارائه روش های خانگی لوله بازکنی

لوله باکنی در تهران بدون کثیف کاری با پشتیبانی چندماهه

ارائه روش های خانگی لوله بازکنی

لوله باکنی در تهران بدون کثیف کاری با پشتیبانی چندماهه

ارائه روش های خانگی لوله بازکنی

لوله بازکنی تضمینی، شبانه روزی و بدون تعطیلی
رفع نم و رطوبت
رفع بوی بد فاضلاب
تخلیه چاه فاضلاب
تشخیص محل نشتی لوله بدون تخریب

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درختان جزء مهم هر خانه هستند. شخصیت و ارزش زیبایی شناختی را به خانه اضافه می کند. با این حال، معایب این نیز وجود دارد. اگر درختان به خوبی نگهداری نشوند، می تواند به سیستم لوله کشی خانه شما آسیب برساند. بله، اگر درختان کنترل نشوند، می توانند روی چمن شما و لوله های آب زیر فاضلاب خراب شوند. ما در اینجا برخی از اطلاعات اولیه را در مورد این مشکل لوله کشی ارائه می دهیم، ضمن اینکه اگر با این مشکل مواجه شدید، توصیه می کنیم با لوله بازکنی تهران بهمن تماس بگیرید.

از جمله اینکه چرا ریشه ها در لوله ها رشد می کنند، علائم ریشه درختان در خط فاضلاب و نحوه خلاص شدن از ریشه در خط فاضلاب.

چرا ریشه درختان در لوله های فاضلاب ساختمان شما رشد می کنند؟

درختان به دنبال رطوبت و مواد مغذی در خاک هستند و خطوط فاضلاب شما بهترین جایی است که می توانند آن را از آن تامین کنند. آنها عمدتاً توسط نشتی ها و ترک های کوچک در لوله ها که رطوبت ایجاد می کنند جذب می شوند. متأسفانه، هنگامی که ریشه ها به خطوط راه پیدا می کنند، به آرامی رشد می کنند و لوله را پر می کنند، و باعث ایجاد انبوهی از مشکلات در سیستم لوله کشی شما می شود که باید فوراً با آنها برخورد کرد.

رشد ریشه‌های درختان در زهکش‌ها باعث مسدود شدن زهکشی می‌شود و می‌تواند به یک مشکل لوله‌کشی مردد تبدیل شود. اما، می دانید، با ریشه های درخت، بسیاری از چیزهای دیگر می توانند فاضلاب شما را مسدود کنند.

نشانه های رشد ریشه درختان در خط فاضلاب

بنابراین، چگونه بفهمیم که آیا ریشه درخت در خطوط فاضلاب است؟ ساده است. در اینجا علائم ریشه درختان در خط فاضلاب وجود دارد که باید بررسی کنید.

1. افزایش غیرمنتظره قبوض آب

آیا اخیراً به دلیل افزایش غیرمنتظره قبض آب در حالت شوک قرار گرفته اید؟ اگر پاسخ مثبت است، لوله های خود را بررسی کنید. ممکن است مشکل شدید آسیب ناشی از نفوذ ریشه در لوله های خود داشته باشید. اگر آب به طور مداوم از لوله های شکسته نشت می کند، پس شما هزینه تمام آبی که هدر رفته است را پرداخت کرده اید.

بنابراین، اگر متوجه شدید که قبض‌های آب شما سوراخ‌هایی در جیب شما ایجاد می‌کند، آسیب‌های ناشی از ریشه‌های درختان را در خطوط آبی خود اصلاح کنید!

پیشنهاد مطالعه: دلایل بوی بد سینک آشپزخانه

2. تخلیه آهسته زهکش های دوش و سینک

هنگامی که ریشه های درخت راه خود را به لوله های شما پیدا می کنند، شروع به رشد و گسترش می کنند. ممکن است در ابتدا متوجه هیچ تاثیری نشوید. با این حال، آنها می توانند باعث انسداد لوله و یا حتی آسیب در هنگام رشد و گسترش شوند. تخلیه آهسته سینک و دوش اولین علامت پرچم قرمز است.

اگر متوجه تخلیه کند آب شدید، ریشه های درختان را در خطوط فاضلاب خود بررسی کنید زیرا ممکن است علت آن باشند.

3. فروچاله ها در حیاط شما

اگر لوله های شما آسیب شدید به ریشه داشته باشند، چمن شما دارای لکه های نرم و فروچاله خواهد بود. رشد شدید ریشه های درختان در لوله ها می تواند لوله های شما را بشکند یا ترک بخورد و باعث نشت آب در خاک شود.

پس از نشت مداوم آب، آب در حیاط شما فروچاله هایی ایجاد می کند. در این مورد، شما نیاز به یک متخصص دارید تا خط فاضلاب شما را بررسی کند زیرا انسداد ریشه در خطوط فاضلاب یک مشکل جدی است.

4. صدای غرغر در فاضلاب شما

آیا به صدای غرغر معمولی تخلیه حمام که بعد از دوش گرفتن می شنوید فکر می کنید؟ نه، این چیزی نیست که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم. هر زمان که سینک را خالی می‌کنید یا توالت را می‌شویید، زهکش‌های مسدود شده، صدای غرغر شومی تولید می‌کنند. صدا ناشی از تلاش آب برای عبور از مانعی در زهکشی است.

هر زمان که چنین صدایی را در فاضلاب خود می شنوید، بدانید که نشانه وجود ریشه درختان در خط فاضلاب است و قبل از اینکه مشکل از کنترل خارج شود سریع عمل کنید.

پیشنهاد مطالعه: انواع چاه فاضلاب 

5. بوی بد از The Drain

اگر بوی بدی از زهکشی شما منتشر می شود، احتمالاً ریشه درختان در خط فاضلاب شما وجود دارد. هنگامی که ریشه های درختان خط فاضلاب را مسدود می کنند، زباله ها را به دام می اندازند و بوی نامطبوعی تولید می کنند.

اگر ضایعات به انباشته شدن در انسداد ریشه درخت ادامه دهند، بوی بدتر می شود.

6. توالت به طور منظم پشتیبان گیری می کند

یکی دیگر از نشانه های ریشه درختان در لوله ها انسداد منظم توالت است. هنگامی که ریشه های درختان راه خود را به لوله های شما پیدا می کنند، کاغذ توالت و سایر مواد را به دام می اندازند که باعث انسداد بد در زهکشی توالت می شود.

7. فشار کم آب ناگهانی

فشار کم ناگهانی آب در خانه شما یکی دیگر از نشانه های مسدود شدن لوله ها است. اگر احساس می کنید آب کافی از شیرها خارج نمی شود، ممکن است ریشه درختان مانع از زهکشی شما شده باشد. در این مورد، باید به متخصص مراجعه کنید تا علت را بررسی کند.

چگونه از شر ریشه ها در خط فاضلاب خلاص شویم؟
آیا می دانید چگونه بدون تماس با لوله کش، ریشه درختان را از لوله های فاضلاب جدا کنید؟ بله این درست است. اگر پاسخ شما منفی است، بدانید؛ با استفاده از ابزار و نمک های مخصوص می توانید آن را به تنهایی حذف کنید. نمک های مختلفی در بازار موجود است که می توانید آنها را در توالت خود بشویید تا ریشه درختان در لوله ها از بین برود و دوباره چیزها جریان یابد.

پیشنهاد مطالعه: انواع لوله برای لوله کشی ساختمان

روش های از بین بردن ریشه درختان در خط فاضلاب

بدانید کدام نمک ها و مواد شیمیایی ریشه درختان را در خطوط فاضلاب از بین می برند. می توانید از نمک ذکر شده در زیر برای آن استفاده کنید، اما با کمی دقت:

01. سولفات مس به عنوان یک ریشه کش برای زهکشی ها

سولفات مس به عنوان ریشه کش برای زهکشی ها بسیار خوب عمل می کند. عمدتاً در فروشگاه های لوازم خانگی یافت می شود. این یک علف کش طبیعی است و ریشه های کوچک وارد شده به لوله های شما را از بین می برد. با این حال، استفاده از آن در سیستم سپتیک ایمن نیست. برای استفاده از آن، نصف فنجان کریستال را داخل توالت بریزید و آن را بشویید. انجام این کار باعث می شود.

02. سنگ نمک به عنوان یک قاتل ریشه

سنگ نمک درست مانند سولفات مس عمل می کند و برخلاف سولفات مس، سنگ نمک برای استفاده در سیستم های سپتیک نیز بی خطر است. با سنگ نمک، برای از بین بردن ریشه ها فقط به یک کاربرد نیاز دارید. با این حال، یکی از مواردی که باید به خاطر داشته باشید این است که از نمک بیش از حد استفاده نکنید زیرا ممکن است خود درخت را مسموم کند.

اگرچه شستشوی نمک های ذکر شده در بالا می تواند ریشه های درختان را در خط فاضلاب بکشد و دوباره جریان پیدا کند، اما این یک راه حل دائمی نیست. بنابراین، برای حل این مشکل یک بار برای همیشه، شما نیاز به یک راه حل دائمی ریشه درخت دارید.

03. راه حل های ریشه درخت دائمی

تهاجم ریشه در لوله های شما یکی از موقعیت هایی است که مطمئناً به کمک حرفه ای نیاز دارید. لوله کش ها ابزارهای ویژه ای در زرادخانه خود برای از بین بردن ریشه ها از لوله های زهکشی دارند.

آنها همچنین دوربین های منحصر به فردی برای مشاهده داخل خطوط فاضلاب دارند. با این دوربین ها، آنها می توانند محل دقیق ریشه را ببینند و نحوه پاکسازی ریشه ها از لوله های تخلیه را برنامه ریزی کنند. بنابراین، اگر شما یک نوع DIY هستید، برای یک بار هم که شده با یک متخصص کار می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: لایروبی و کف تراشی چاه چیست

ابزارهای مورد استفاده برای پاکسازی ریشه درختان از خط فاضلاب

برخی از ابزارهایی که برای حذف ریشه از لوله های فاضلاب استفاده می شود عبارتند از:

01. فنر یا روتر مکانیکی

فنر یا روتر مکانیکی برای پاکسازی ریشه درختان از خط فاضلاب استفاده می شود. برای استفاده از این ابزار، آن را از خط تا انسداد تغذیه می‌کنید. وقتی به ریشه می رسد مثل اره آن را خرد می کند. آنچه در ادامه می آید، شستشوی لوله با آب است.

02. دستگاه هیدرو جت

دستگاه هیدرو جت نیز ابزار بسیار مفیدی برای پاکسازی ریشه درختان از خط فاضلاب است. هیدرو جت با استفاده از جریان های پر فشار آب کار می کند. آب را با فشار بیش از 4000 psi شلیک می کند که می تواند ریشه های درختان را قطع کرده و از بین ببرد.

خوب، همه چیز در مورد چگونگی حذف ریشه درختان در لوله های فاضلاب است، اما ما همچنین اطلاعات بسیار بسیار مفیدی در مورد تمیز کردن زهکشی های مسدود شده داریم. 

وقتی صحبت از سلامت لوله کشی شما می شود، ریشه درختان دشمنان نامرئی هستند که بی سر و صدا در خانه شما ویران می کنند. هر چه دیرتر مشکل را تشخیص دهید، آسیب بزرگتر است. بنابراین، باید مراقب باشید تا هرگونه نشانه ای از ریشه درختان در خط فاضلاب را شناسایی کنید تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن عمل کرده و مشکل را مهار کنید.

پس از مرور این وبلاگ، امیدواریم ایده‌های شفافی در مورد اینکه چگونه ریشه‌های درختان را در خطوط فاضلاب تشخیص دهید و چگونه از شر ریشه‌ها در خط فاضلاب خلاص شوید، دریافت کنید.

علاوه بر این موضوع، ما همچنین اطلاعات زیادی در مورد بسیاری از مشکلات لوله کشی و راه حل های آنها داریم. بنابراین، روی لینک زیر کلیک کنید و نکات اساسی در مورد مراقبت از زهکشی خود را بدانید…